15 Ocak 2011 Cumartesi

HASRETLİK ÖZLEM VE AYRILIK ŞİİRLERİ

AYRILIK EBEDİ KALACAK MI ?

Bulgaristan’daki köydeşlerime .


Gökteki tüm yıldızlar sayılır mı ?
Acı ayrılığa dayanılır mı ?
Şu tatlı ömür'e doyum olur mu ?
Hep aramızda kalacak böyle mi ? .

Marmara denizinin sert dalgası
Kalbimin derindir dertli yarası
Kalemimin simsiyahtır karası
Çileyle geçti ömrümün yarısı..


Hayat boyunca devam edecek mi ?
Ömür boyunca kalacak böyle mi ?
Ne olur, hiç buna dayanılır mı ?
Sabrımızı daha tüketecek mi ?

Genç yaşta ağırdı siyah saçlarım
Asık oldu , benim o esmer yüzüm
Bedbahtlıktan akıyor gözyaşlarım
Nerede kaldı o tatlı sözlerim. .


Hasretlik nedir , bilmezdik değil mi ?
Başımızdadır şimdi , . . bitecek mi ? .
Bunun kahrına hiç dayanılır mı ?
Bu ayrılık ebedi kalacak mı ?

20 . 02 . 1978 yılı .
SEFAKÖY K. ÇEKMECE

























SENSİZLİĞİMİN ACISI

 Sensizliğin acısını nereden bileceksin
Çünkü yalnızlık sen görmemişsin
Ancak, sensizliği çeken bilir acısını
Yalnızlıkla iç içe olmuş olan ..


Ne de seni unutacak kadar zaman geçer
Ne de geçen zaman , seni unutturmaya yeter
Benim bu sensizliğim elbet, bir gün biter
Şu zaman beni atışmaya öğretti , atışmaya asla .


Seni unutmayı kaç kez denedim her gece
İsmini yazdım sigaramın üzerine hece-hece
Sigaram bittiğinde , seni unutacaktım bence
Ama seni duman – duman çekecektim içime..




Sam rüzgarı savuracaktı külünü
Hasret kalmıştık senin o nur yüzüne
Nereden bilecektim , bir nefeste
Seni çektiğimi içime ,
Seni düşünürken, gece girerdin düşüme ..

22 . 01 2001 yılı .


KADER  AYIRDI  BİZİ 

                        Bu şiirimi asker arkadaşlarım İsmail
                       Ali ve Şaban  Ali’nin  anısına .

Sizinle samimi bir arkadaştık  
Hatta beni zor ayırdılar sizden
ama ne yazık ,kader ayırdı bizi
Birbirimizi hiçte göremeden  .




Sarmaşarak öpüşerek ayrıldık                                                      
Ayrılmak biraz güç olmuştu sizden
Ben sizden önce ayrılığı gördüm
Benim ki , geçici , sizin ki temel ayrılık .    




Sizinle dert ortağı oluyorduk
Derdimizi beraber paylaşırdık
Hüzünlü şiirler de yazıyorduk
Çileli  dertli hayatımızla ilgili .

Siz benim samimi arkadaşımsınız    
O geçmiş günler nasıl unutulsun  
Zira  benim asker arkadaşımsınız
Size cana yakın olmamak mümkün mü ?




 Ayrılmadan önce siz bu alemden
Kahrolası kader bizi ayırdı
Sizinle nedense hiç görüşemedik
Kader bu , hasretliğe acımadı .                                           

        10  / 18  /2005  yılı .
          ESENYURT  -  


                           
    YALNIZ  OLMAK



           Bu şiiri yalnızlık çekenler için yazdım.kendilerini  .          
           bir boşlukta hissediyorlar , ayrılığın içinde olmak
           Sessizlikle  baş başa kalmak onlar için iyisi.



Herkes  uyurken  gecelere  sığınmak                                                          
Bazen  bir  şarkı  mırıldamak
Sessiz sedasız  yerde dolaşmak
Sakin  bir yerde ağlayıp da boşalmak..

Düşüncelerle  anılarla  baş  başa  kalmak
Bence budur , yalnızlığın  içinde  olmak    
Yalnızlığı  ta  yüreğinde his etmek
 Geçmişinle  uyanıp  o  yıllara  varmak..

Kötü  kadere , talihsizliğe  boyun  eğmek    
Geleceği  daha umutla  neşeyle beklemek 
Hayatın  huzurlu  geçmesi ,
İçin  Allah 'a yalvarmak . . .
İşte  budur , yalnızlığın  içinde olmak .
                                                                
Onların ‘in  kimse anlamıyor derdini
Bir  boşlukta  his ediyorlar  kendinilerini
Sesiz sedasız , bir yerde  yapayalnız
İşte  yalnızların hali  budur ,  
Mutlu  görünen , ama  mutsuz..
 
    22  02  2003
















 V E D A  E D E R K E N
                                                                              
                                                                    
               Bu  şiir  arkadaşım Alaeddin Vatanseverin   
               hatıra defterinden  adapte edilmiş.

                                             
 Al da götür benim kalbimi gidersen
 Ben zaten hasreti  tattım  severken
 Hiçbir  şey  istemem  senden  ayrılırken
 Hiç  olmazsa , bir  umut  kalsın  veda ederken ..


 En  büyük  ateşler  yansın  içimde
 Bütün  dertler  hüzünler  kalsın kalbimde
 Yalnız aramızdaki  anılar ,  kalsın  mazide
 Hiçbir şey söyleme  bana  veda  ederken.

Senin ardından  gözlerim ağlasa
Ellerim uzanıp ta  yalvarsa 
Gözlerim , gözyaşlarıyla dolsa
Hiçbir  şey söyleme veda ederken .
     
              01 /  02  / 1994 yılı


     YALNIZLIĞIM


Yalnızlığımın  acısı   çöktü  yüreğime 
Ben yanarım  şu bitmeyen sensizliğime
Hiç  unutamadım , çektiğim yalnızlığımı
Onun  acısını , gel de bana  sor ..

Akşam  oldu  ,  çöktü  gök‘e bir ıssızlık
Her yerde  huzur  etti  bir  sessizlik
Her  vakit  üzüyor  beni  sensizlik
Ayrılığın acısını gel de bana sor  .

Yalnızlık  kader  diyorsanız  eğer 
Üzülmemek elde mi ,  dersiniz  meğer
Unutulur mu , yıllarca  çektiğim acılar
O  yalnızlığımın acısını  gel de bana  sor  .

               
30 Haziran 2000  yılı


YALNIZIM

Beraber  olduğumuz  o  günler
Hele  Sensiz kaldığım  geceler
Hatırlatır , her  an   seni bana
Hüzün  dolu  olan dertli  gönüller .                                                                                                        
Senden  çok  uzaktayım   uzakta 
Anladım ki  , yaşayamam  sensiz
Birlikte   geçirilen  yıllar  için
Şimdi  yalnız  kaldım , ben  yalnızım ..                    .   

Söyleyin  bana   dostlar  söyleyin
Kime  anlatayım , ben  derdimi     
Şimdi ben yalnızım yalnız                                                                             
Kimse anlamaz oldu halimi  .
                                                                                                                                   
                  24 / 6 / 2003


SENSİZLİK

                          
Sensizlik    acıdır
Kader  dert ve  zulüm  
Gece ve gündüz uykusuzluk
Ömrümde mutlu ,
Yaşayabildim  keşke
Diyebilsem !..  .
                        
*        *        *        *        *
Bana  sen  desen ,  benim  için öl
İnan ki , hemen ölürüm
Ama  bunca çırpınış ,  boş yere neye ? 
Senin  o vurdumduymazlığın  yok  mu  ?
Zaten  ayrılığımız  bu yüzden
Oldu  ya !..
                                
  *       *       *       *        *
Gideceğim   bir gün buralardan
Nereye gideceğimi  bana sorma
Sorsan da sana  söyleyemem .  
Issız  tenha yerlere
Gideceğim ,
Senin beni bulamayacağın
Yerlere
Hiç dönmemek  
     Üzere…

     15  / 09 / 1996  yılı  .

 
                    ÜZME  BENİ


Senin  olmak  istersem , haksız mıyım  ?
Seni  sevsem , bana  hak  verir  misin  ?
Sen  üzülme ,  katlanırım  her şeye
Yıllar da geçse değişmem,  ben  buyum  .
                                                        
Şu  dertli  dünyama  girdin gireli
Seni  sevmekte  hem bambaşka oldu                                                      

Benim  ruhum ,  hayatım da  değişti
Seninle beraber  olmak  başkaydı

                                                      
Gül  biraz , şu gam keder sende kalmasın 
Akan gözyaşları  çehrenden silinsin 
Şu  gök  kubbe Kahkahalarla  inlesin
Güntekin’in  şiirlerini  herkes  dinlesin .
                                                                                                                      
                10  *  05   *  2003  yılı-.   
                       ESENYURT
                                                               

SENSİZ HAYAT ' I NEYLEYEYİM             
    

En güzel askı  seninle  tatmak
Mutluluğu  beraber  yaşamak
Saadeti  sevginde  aramak
Doyunca  senin  yanında kalmak .

Sensiz hayatın anlamı kalmaz
B eni  b u cihanda bırakma  yalnız
Sevgisiz katiyen yaşanamaz
Bu dünya  sana ,  bana da kalmaz .

Eğer dudakların da kurursa
Denizi  getiririm  iç  kana -  kana
Akşam  soğuk’unda  tir -tir  titresen     
Güneşi de götürürüm sana  .

Senin   kollarında  can  vermek                                                                   
Ne güzel olur birlikte olmak
O  mavi  gözlerine  bakarken
Bile - bile ölümü beklemek . .

             01   /   07   /   1996
                ESENYURT

        




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder